Melse Maljaars over Fancit

Melse Maljaars is al meer dan 95 jaar actief in het uitvoeren van agrarisch loonwerk, transport en grondverzet. Inmiddels is het familiebedrijf gegroeid naar een bedrijf met ruim veertig medewerkers. Naast grondverzet, transport en loonwerk, houdt men zich ook bezig met straat- en groenonderhoud en GPS metingen. Ook kunnen klanten bij Melse Maljaars terecht voor het huren van zowel bemande als onbemande machines.

Om de planning van medewerkers, materieel en projecten op de rit te hebben is een goede IT infrastructuur onmisbaar. Vooral omdat meerdere personen zich met de verkoop, werkvoorbereiding en planning bezighouden. Fancit is partner voor alle hardware van onze IT infrastructuur. We vroegen Lenn de Visser naar het bedrijf, maar ook zijn ervaringen met onze dienstverlening.

Kunt u eerst wat vertellen over jullie bedrijf?

We zijn een (h)echt familiebedrijf wat al sinds 1924 bestaat. Het bedrijf is een aantal keren van vader op schoonzoon overgegaan. De eerste uitzondering ben ik zelf, ik ben als zoon in het bedrijf gekomen en overigens de vierde generatie. We werken met ruim veertig medewerkers in het grondverzet, transport en agrarisch loonwerk. Daarnaast doen we GPS metingen en handelen we in grondstoffen. We zien het als onze verantwoordelijkheid om duurzaam met de planeet om te gaan en werken daarom met moderne machines en doen mee aan initiatieven zoals de CO2-prestatieladder. Vrijwel iedere machine heeft een vaste machinist en wordt vrij intensief ingezet. Dat zorgt ervoor dat machines steeds weer vervangen worden voor efficiënter en schoner materieel.

Waar zit de groei voor jullie bedrijf en speelt IT daar een rol in?

We zijn niet primair bezig met de groei van ons bedrijf maar meer met het continueren en optimaliseren van de processen. We ervaren een krappe arbeidsmarkt voor geschikt en gedreven personeel. Onze ambitie is om ons bedrijf verder te optimaliseren, als groei daarin past, zullen we dat zeker doen. We willen vooral de balans houden tussen moderne technologie en de impact op de mensen. ICT is daarbij een belangrijk hulpmiddel, maar we gaan er gedoseerd mee om. Want de ontwikkelingen in de IT gaan snel maar andere aspecten moeten ook mee (kunnen) bewegen.

Fancit is jullie IT partner, hoe zijn jullie met elkaar in contact gekomen?

We maken gebruik van een software pakket voor ons dagelijkse werkzaamheden, waar we tevreden over zijn. Een relatie uit ons netwerk maakte ons attent op Fancit. Nadat we met elkaar in contact zijn gekomen, hebben we er voor gekozen om Fancit alle hardware te laten verzorgen. Voor software en telefonie hebben we een andere leverancier.

Past Fancit bij jullie bedrijf?

Ze doen wat ze beloven en we hebben een klik met de mensen. Dat werkt erg prettig en efficiënt. De communicatie is open en transparant, we weten bij iedere verandering vooraf waar we aan toe zijn. Belangrijkste voor ons is dat Fancit zorgt voor de continuïteit.

Hoe ervaren jullie het contact en de opvolging van de support afdeling?

Hier zijn we tevreden over. In iedere situatie waarin het nodig is, is het een kwestie van een e-mail sturen of een telefoontje. Vervolgens krijgen we meestal snel reactie en wordt er gewerkt aan een oplossing waarmee onze down-time minimaal is.

Wat waarderen jullie het meest aan de samenwerking met Fancit?

Door de samenwerking hebben we onze continuïteit geborgd. Dit komt o.a. omdat Fancit proactief is in het adviseren over oplossingen voor mogelijke/toekomstige problemen. Bovendien is het bij ons al snel zo, dat de stilstand van mensen of materieel meer kost dan het vervangen van apparatuur. De mensen van Fancit weten dit en passen hun acties daarop aan.

Wat is Fancit volgens u in één zin?

Fancit waarborgt de continuïteit van onze hardware.