Robri over Fancit

Robri over Fancit

Robri is al jarenlang klant van Fancit voor servers en werkplekken. Robri is recent verhuisd naar een nieuw pand. Als IT partner heeft Fancit alle IT gerelateerde zaken verzorgt bij de verhuizing. Zowel de servers, werkplekken, netwerk en de eindgebruikersomgevingen zijn geïnstalleerd en worden nu beheerd. Totaal gaat het om zo’n 15 werkplekken die we hebben voorzien van Dell apparatuur. We spraken met Matthijs Goudriaan over Robri en de samenwerking met Fancit.

Wat is de core-business van Robri en hoe onderscheiden jullie je in de markt?

We zijn een servicegerichte elektrotechnische groothandel. We onderscheiden ons vooral met een regionale goede voorraad, snelle leveringen en technische ondersteuning. Zo kunnen installateurs de gangbare artikelen bij ons afhalen. En wanneer er voor 11:00 uur besteld wordt, leveren we de order dezelfde dag nog op locatie, mits de onderdelen op voorraad zijn en de levering in de regio.

Wat is de rol van de ICT in de bedrijfsvoering?

Vooral dat alle systemen goed blijft draaien. We maken gebruik van een webshop waarmee onze klanten ook buiten kantooruren kunnen bestellen. Hierbij is de bereikbaarheid uiteraard van groot belang. Maar ook een goede voorraadbeheersing is onmisbaar dus we zijn behoorlijk afhankelijk van een ERP systeem. Daarom maken we gebruik van een lokale server, met een back-up in de cloud.

Hoe hebben jullie de implementatie van de IT omgeving door Fancit ervaren?

Prima, de mensen van Fancit gingen direct voor ons aan de slag. De bestaande apparatuur is verhuisd naar de nieuwe locatie en, waar nodig, direct uitgebreid.

Kunt u iets zeggen over de dienstverlening van Fancit, wat is kenmerkend?

Wij ervaren de dienstverlening van Fancit als erg prettig. Ze zijn voor ons de technische partner voor zaken waar we zelf niet genoeg van weten. Kenmerkend is dat de samenwerking zorgt voor continuïteit in ons bedrijf en onze dienstverlening. Daarnaast wordt er, indien mogelijk, vooraf ingegrepen zodat er voor ons geen problemen ontstaan.

Hoe ervaren jullie het contact met de supportafdeling?

Ten eerste is Fancit goed bereikbaar en hebben ze de juiste mensen op de juiste plaats. Wat we prettig vinden is dat de contactpersonen niet steeds gewisseld worden. Dit komt de samenwerking zeker ten goede. Ook de doorlooptijden zijn kort en de communicatie is vlot.

Kunt u in één korte zin zeggen wat u van Fancit vindt?

Fancit draagt als betrokken IT-partner bij aan onze continuïteit.

Wat waardeert u het meest aan de samenwerking met Fancit?

We kunnen een relatie hebben op basis van vertrouwen. Daarnaast is het persoonlijke contact prettig. En we ervaren dat er ook ruimte is voor onze eigen inbreng, dat geeft een goed gevoel.