De Kock Elektro over Fancit

De Kock Elektro over Fancit

De Kock Elektro is een elektrotechnisch bedrijf dat vanuit het midden van het land opereert. Dagelijks is een team techneuten op pad om zowel nieuwbouw- als verbouwprojecten te voorzien van elektrotechnische installaties. Naast de monteurs wordt er op kantoor met een team aan de voorbereiding en ondersteuning van de buitendienst gewerkt. Fancit verzorgd het IT beheer, zowel de server als de werkplekken. Ook de telefonie is door Fancit opgezet en wordt beheerd. We spraken met Robert Copier over het bedrijf en de samenwerking met Fancit.

Wie en wat is De Kock Elektro?

Henri de Kock, nog altijd de eigenaar/directeur, is 15 jaar geleden gestart met De Kock Elektro. In eerste instantie lag de focus op nieuwbouw en verbouw projecten van de woningbouw. Inmiddels zijn we behoorlijk gegroeid en werken we met een team van 20 techneuten. Met elkaar realiseren we E-installaties van zowel midden- als laagspanningsinstallaties. Voor de grote installaties hebben we een zusterbedrijf, Electro Power Systems, dat het hogere segment in de markt bediend.

Waar willen jullie met het bedrijf in groeien? En heeft dat ook gevolgen voor de IT?

We zijn voortdurend aan het groeien in kennis en kunde van de sterk veranderende markt. De energietransitie zorgt voor een hele andere vraag vanuit de markt, we spelen hierop in door up-to-date te blijven. Daarnaast werken we in ons bedrijf met ERP software en zijn we bezig om dit ook voor de buitendienst te optimaliseren. Daarnaast speelt online marketing een steeds grotere rol. Daarom staan we ook op dat gebied niet stil.

Fancit is jullie IT partner, hoe is dit ontstaan?

Dit is eigenlijk vanuit de privé sfeer ontstaan. Persoonlijk sprak ik de vertegenwoordiger van Fancit, Evert Zondag al weleens buitenom het werk. Vandaar kende ik Fancit van horen zeggen. Omdat De Kock Elektro een behoorlijke groei aan het meemaken was, hadden we behoefte aan een IT partner die daarin mee gaat. We hebben o.a. aan Fancit om een voorstel gevraagd, waarbij deze vervolgens het beste bij ons bleek te passen.

Hoe zien jullie Fancit als bedrijf?

Wat ons opvalt is dat Fancit ondanks de fysieke afstand (50 minuten reistijd) een goed beeld van ons bedrijf heeft. Vrijwel alle contact momenten zijn op afstand, maar dit is nooit een belemmering. De vaste support medewerker is een keer bij ons langs geweest en we merken dat hij telefonisch direct doorheeft waar we ons bevinden. Dit geeft aan hoe goed de match tussen onze bedrijven is. Daarnaast wordt er vanuit Fancit actief meegedacht over het voordeligste contract. Daarbij zijn onze kosten leidend en niet de winst van Fancit. We denken dat deze unieke eigenschap Fancit op de lange termijn een goede partner blijft.

Wat zijn jullie ervaringen met de support afdeling?

Goed, we kennen de jongens, maar zij ons ook. Dit zorgt ervoor dat we kort schakelen. Er wordt intern zelfs aan gewerkt, want inmiddels zijn er tussen offerte en uitvoering nog maar twee schakels. Erg prettig. Daarnaast is het logisch dat onze contactpersoon niet altijd paraat kan zijn, maar het werk wordt intern blijkbaar goed overlegd. Want als een ander waarneemt lijkt dit naadloos te verlopen.

Wat waarderen jullie het meest aan de samenwerking met Fancit?

De bereikbaarheid. De support afdeling is van 7:00 tot 20:00 uur bereikbaar. Omdat we zelf ook vroeg beginnen levert dit bij problemen veel op. Als we moeten wachten tot bijvoorbeeld half 9, kost het voor meerdere mensen al anderhalf uur.

Wat is Fancit volgens u in één zin?

ICT is duur, maar Fancit biedt absoluut de meerwaarde.

Tags

MKB