Crataegus over Fancit

Crataegus over Fancit

Crataegus is een woongroep van 29 appartementen waarbij de bewoners 24 uur begeleiding en zorg ontvangen. Iedere appartement is volledig voorzien van alle gemakken zodat de cliënt zelfstandig zou kunnen wonen. Er is 24 uur per dag (verpleegkundig) personeel aanwezig. Bij de nieuwbouw in 2017 heeft Crataegus via internet contact gezocht met professionalwifi.nl. Inmiddels is dit een onderdeel van Fancit. Het complete netwerk is aangelegd en wordt nog altijd beheerd. Het WiFi netwerk is opgesplitst zodat iedere bewoner zijn eigen WiFi netwerk heeft. Het netwerk door het hele gebouw is van groot belang omdat de veiligheids- en alarmeringssystemen er gebruik van maken. We vroegen directeur Eddy van Gool naar zijn ervaring met onze dienstverlening.

Jullie leveren woon- en zorgdiensten aan zorgvragers. Wat betekent dit in de praktijk?

We zijn een woonzorg groep die 29 zorg-appartementen verhuurd, onder de huursubsidiegrens. Zo kan iedereen in aanmerking komen voor een appartement wanneer hij of zij zorg nodig heeft. Onze bewoners beschikken 24 uur per dag over verpleegkundige zorg en worden begeleidt in alles wat zij nodig hebben.

Wat is jullie plaats in de maatschappij?

We bieden woongelegenheid aan mensen die redelijk zelfstandig kunnen wonen, maar wel zorg nodig hebben. Door te kiezen om de huur onder de huurgrens te houden, maken we het voor iedereen mogelijk om bij ons te komen wonen. Naast het begeleid wonen, bieden we ook dagopvang aan voor de ouderen uit het dorp en directe omgeving.

Wat het belang van ICT voor de organisatie?

Het belang is erg groot. Vooral omdat de alarmeringssystemen gebruik maken van het netwerk. Het mag daarom niet falen, want anders kunnen er levensbedreigende situaties ontstaan.

Omdat we iedere bewoner zoveel mogelijk zelfstandigheid bieden, hebben we ervoor gekozen om door Fancit in ieder appartement een eigen WiFi omgeving te maken. Zo beschikt iedere bewoner over een eigen netwerk. 

Al onze medewerkers maken gebruik van een Microsoft 365 account. We hebben in ons gebouw meerdere apparaten in gebruik waarop iedere medewerker inlogt met zijn eigen gegevens. Onze medewerkers worden daarin ondersteund door de support medewerkers van Fancit.

Wat vindt u van de samenwerking met Fancit?

We ervaren de samenwerking als erg fijn. We willen zorgen voor onze cliënten, dan is het belangrijk dat we geen onnodige tijd in de IT zaken stoppen. Door samen te werken met Fancit worden alle eindgebruikers voldoende ondersteunt, zodat we allemaal zoveel mogelijk energie in de zorg kunnen steken.

Wat zijn uw ervaringen met de support afdeling van Fancit?

We hebben veelvuldig contact omdat er steeds weer veranderingen zijn in ons klantenbestand. Maar ook de behoefte aan monitoring veranderd per cliënt en daarvoor zijn er steeds wijzigingen in het netwerk nodig. Omdat Fancit onze situatie kent, schakelen ze niet alleen snel maar weten ze ook precies wat we nodig hebben. Als ik een cijfer zou moeten geven voor de support afdeling dat is dat een overtuigende 10!

Kunt u in één zin de meerwaarde van Fancit benoemen?

Fancit is het verlengstuk van onze zorgverlening!

Wat waardeert u het meest aan de samenwerking met Fancit?

Dat vanuit Fancit actie wordt ondernomen als er nog zaken open staan of verbetert moeten worden. Door de aard van ons werk, heeft dit al snel een lagere prioriteit. Door het meedenken en preventief handelen van Fancit, ontstaan er geen problemen.

En we waarderen net zo goed het feit dat onze medewerkers gesteund worden door de support afdeling. Als je werk al veel van je vraagt, dan is het prettig als er een techneut je even snel helpt als dat nodig is. Dit scheelt veel frustratie en verhoogt de werkvreugde van ons personeel.

Tags

Huisartsen