Wat is IP-telefonie?
Met IP-telefonie (ook wel VoIP genoemd) wordt het mogelijk om via internet telefoongesprekken te voeren. Dit houdt in dat werknemers voordelig onderling kunnen bellen. Heeft u een aantal vestigingen, werknemers van verschillende vestigingen kunnen dan kosteloos met elkaar bellen.
Toelichting:
IP-telefonie biedt meer functionaliteit dan de traditionele telefoon. Het is mogelijk de vaste en mobiele telefoon te integreren. Dit betekend dat u met de mobiele telefoon kunt bellen via het bedrijfsnummer. Ook is er integratie met Outlook of CRM-pakketten mogelijk, zodra er een klant belt komt de klantenkaart automatisch op het beeldscherm tevoorschijn. IP-telefonie is eenvoudig schaalbaar en groeit mee met uw bedrijf. Ook valt er een besparing te realiseren van 20% tot 40% op de telefonie kosten.
Kostenbesparing:
- De gebruikers bellen via internet en niet via een apart telefoon netwerk.
- Medewerkers intern en op externe locaties kunnen onderling kosteloos bellen.
- Kostenbesparing op infrastructuur, het bespaart bekabelingskosten en elektriciteitsaansluitingen.
Voordelen ten opzichte van traditionele telefonie:
- Met IP-telefonie is het eenvoudig om de instellingen te wijzigen, nieuwe functies toe te voeren en interne aansluitingen gemakkelijk te verhuizen.
- Het voegt de communicatiemiddelen binnen uw bedrijf samen zoals email, fax en mobiele telefonie. Dit houdt in dat onder andere de voicemails worden ontvangen via de mail, en deze te kunnen beantwoorden en doorsturen via de mail.
- De systeembeheerder kan het onderhoud verzorgen, omdat IP-telefonie gebruik maakt van uw datanetwerk. Voordeel: één aanspreekpunt.
